Techniek
Technische gegevens V6 Carburateur
van boven naar beneden
lezen
Motor | Ontstekingsvolgorde: 1-6-3-5-2-4 | remmen: Schijven voor + achter, Girling 273 mm | spoorbreedte achter: 1,43m |
Type: 6 cilinders in V,lengte richting ingebouwd | Bougies: Champion BN9Y, tapse zitting | Totale remoppervlak: 2828 cm2 | draaicirkel: 10,60m |
Materiaal: lichtmetaal | Elektra: Accu 45 Ah, dynamo 750W | gescheiden remsysteem voor-achter | gewicht: 1270 kg (cabriolet) 1300kg coupe |
Boring x slag: 88 x 73 | Transmissie | rembekrachtiger: Master Vac |
Kofferruimte: 232dm3 cab. 239 dm3 coupe. |
Inhoud: 2664 cm3 | Aandrijving: achterwielen | Aandrijving: achterwielen dmv cardan | tankinhoud: 60 liter |
Compressie: 8,65 : 1 | Koppeling: diafragma LUK T235 | wielen: 5 1/2 J 14 | inhoud carter: 6dm3 |
Max vermogen: 150 (SAE pk) bij 5750 tr/min, 136 DIN | versnellingsbak: hand geschakeld | banden: 175HR14 (175x355) Michelin XAS | Koelsysteem: 10 dm3 |
Specifiek vermogen: 56,3 SAE pk/per liter, 51 (DIN) | aantal versnellingen: 4 | Maten gewichten en inhoud | |
Max koppel: 22,5 mkg bij 3500 tr/mnt | eindoverbrenging: 3,7:1 | Lengte: 4,36 m | |
Koelsysteem: centrifugaal waterpomp met expansievat | theoretische snelheid in 4e versnelling bij 1000 rpm: 31,29 kmh | Breedte: 1,70m | |
Smering: carter | Chassis | Hoogte: 1,36m (cabriolet) 1,347 coupe | |
Carbarateur: Solex 35 CEEL | Zelfdragend | wielbasis: 2,55m | |
Ontsteking: Schlumberger Altronic M80 | Voorwielophanging: Mc Pershon, onafhankelijk met schroefveren | spoorbreedte voor: 1,49m |
Technisch gegevens 504 coupe/cabriolet 4 cilinder en V6 met bosch K jetronic |
Motor: Plaatsing. voor, overlangs. Bouwlijn,
Cilindertal: 4. Cilinderinh.: 1971 cm3 |
Transmissie: Aandrijving: achterwielen.
versnellingsbak: voor. Type gangwissel handgeschakeld. Plaats bedienspook: vloer. Handgeschakeld: 4 versnellingen Overbrengingsverh,: le 3,592 op 1; 2e versn: 2.104 op 1, 3e versn. 1,336 op 1; 4e versn.:1,000 op 1 5e versn.. n.v.t,; achteruit: 3,634 op 1; differentieel: 3,700 op 1. Sperdifferentieel: nee Automaat: 3 versnellingen Overbrengingsverh,: le 2,560 op 1; 2e versn:1,520 op 1, 3e versn. 1,000 op 1;achteruit: 2.000 op 1, differentieel: 2,290 op 1. Handgeschakeld: 5 versnellingen Overbrengingsverh,: le 3,457 op 1; 2e versn: 2,061 op 1, 3e versn. 1,407 op 1; 4e versn.:1,000 op 1, 5e versn: 0,821 op 1,; achteruit: 3,493 op 1; differentieel: 4,110 op 1 |
Onderstel, carrosserie: zelfdragend, voorwielophanging: onafhankelijk met schroefveren. Achterwielophanging: onafhankelijk met schroefveren. Schokdempers: teleskopisch rondom. Gasgevuld: nee Torsiestabilisator voor en achter, Remmen voor: schijven. Remmen achter: schijven Rembekrachtiging: ja. Remdrukbegrenzer achter: ja. Gescheiden remcircuits: ja. Systeem scheiding: voor-achter. Parkeerrem: op achterwielen, handbediend. Plaats parkeerrembediening: centraal op vloer. Velgmaat: 5J. Bandentype: radiaal. Bandenmaat: 175 HR 14. Besturing: tandheugel. Stuurbekrachtiging: ja. Totaal aantal stuurdmw. Links/rechts: 3,5. Diameter stuurwiel: 41cm. |
Maten, gewichten. inhouden: Lengte: 436 cm. Breedte: l70cm. Hoogte (onbelast): 136 cm. Wielbasis: 255 cm. Spoorbreedte voor: 149 cm. Spoorbreedte achter: 143 cm. Draaicinkel (koets): 10,60 m. Massa leeg: 1235 kg. Specifieke massa: 15,8 kg/kW. Max. toelaatbare massa: 1556 kg. Max. toelaatbare daklast: n.v.t.. Max: massa aanhanger (ongeremd): 650 kg. 'Max. massa aanhanger (geremd): 1 150 kg. inhoud brandstoftank: 56 I. inh. motorcarter 4.0 1. inh. koelsysteem: 7,81, Service en onderhoud: Motorolie verversen: elke 7,500 km. Type motorolie: SAE 10 W 40. Doorsmeren: elke 7.500 km. Aantal smeerpunten: geen opgave. Servicebeurten: elke l5000km (met diagnose). Garantie: 1 jaar, onbeperkt |
Prestaties: Topsnelheid: 181 km/h. Gem.
verbruik per 100 kilometers: 12,1 I (= 1 op 8,3). Acceleratie 0-100 km/h In: |
De 504 Coupé V6 Injection Is als de
4-cllInder Coupé, maar met een grotere motor en een andere
versnellingsbak. De motor heeft 6 cillnders in V en een Inhoud van 2684 cm3 (boring X slag 88 X 23mm). De cillnders worden gevuld door middel van een elektronische benzine-Inspuiting (de K-Jetronlc van Bosch). Hierdoor levert de motor 105,9 kW (144 pk) bij 5500 toeren per minuut, max. koppel 216,8 Nm bij 3000 toeren per minuut. Do compressieverhouding bedraagt 8,65:1 (super benzine). De Coupé V6 is standaard uitgerust met een 5-versnelllngsbak met de volgende overbrengingsverhoudingen: le 3,882:1, 2e 2,183:1, 3e 1,444:1, 4e 1,000:1, 5e 0,843:1, achteruit 3,586:1. Eindreductie 3.700:1. |
Prestaties: De top van de Coupé
V6 bedraagt 189 km/h, acceleratie 0,100 km/h in 10,2 sec.,
brandstofverbruik per 100 gereden kilometers gemiddeld 13,2 liter (1 op 7,6). De 1295kg wegende Coupé V6 heeft getint glas rondom en staat op 190/65 HR 390 banden. De Coupé V6 heeft een tankinhoud van 60 liter. |
4 cylinder injectie | 6 cylinder/carb. | 6 cylinder/inj. | |
type motor | XN2 | ZMJ | |
brandstof toevoer | Injectie Kugelfischer | enkele carbarateur
tweetraps carbarteur dubbel Solex |
Injectie Bosch Kjetronic |
Cylinder Inhoud | 1971 CC | 2664 cc | |
Vermogen | 106 pk /5200 tr/m | 136 pk/5750 tr/m | 144 pk/5500 trm |
Max koppel | 17,2 mkg/3000 tr/m | 16,2 mkg /3000 tr/m | 22,1 mkg/3000 tr/m |
|
Alle links gemerkt met zijn in PDF formaat en kun je downloaden en lezen. Gewoon even klikken op de afbeelding.
Plaatwerk Coupe | ||
Plaatwerk Cabriolet | ||
Maten Coupe | ||
Maten Cabriolet | ||
Electrisch schema
504
1969 504 1970 |
Beeld en geluid, hoe klinkt de V6 of 4 cilinder
De 4 cilinder | De V6 | Dahboard grote klokken |
2.0l
1 2.0 l 2 |
Carbarateur
1 Carbarateur 2 Carbarateur 3 Injectie 1 |
Dashboard |